„Niech żywność będzie Twoim lekiem, a lek ten Twoją żywnością"

Hipokrates

wtorek, 7 sierpnia 2012

Insalata caprese :D

Moją kolejną propozycją kulinarną jest bardzo łatwa w przygotowaniu sałatka Caprese, pochodząca z regionu Kampania w południowych Włoszech.
 
W oryginalnym przepisie składniki stanowią: pokrojone w plastry pomidory przełożone serem mozzarella doprawione świeżą bazylią,  zmielony pieprzem  i solą. Ja ten przepis trochę urozmaiciłam, mianowicie dodałam zielone oraz czarne oliwki, które są bogatym źródłem nienasyconych kwasów tłuszczowych, błonnika, minerałów i co ważniejsze przeciwutleniaczy takich jak witamina A i E (nieocenione w walce z wolnymi rodnikami). Wykazano, że regularne spożywanie oliwek usprawnia pracę układu trawiennego oraz wątroby.

Składniki:

duży pomidor - 170 gram / 26 kcal
mozzarella typu light o zawart. tł. 8,5 % - kulka 120 gram / 196 gram
zielone oliwki - 7,5 g (3 sztuki) - 9 kcal
czarne oliwki 7,5 g (4 sztuki)- 9 kcal
oliwa z oliwek - 5 g (łyżeczka) - 41 kcal 
świeża bazylia - kilka liści 
czosnek - posiekane pół ząbka czosnku
odrobina soli i pieprzu do smaku :)

Razem :  281 kcal

Taka sałatka jest doskonałym pomysłem na drugie śniadanie lub kolację dla dbających o linię :) Głodomorom polecam kromkę pełnoziarnistego pieczywa z odrobiną oliwy .... mniam

Wykonanie: J.Sarnowska; L.Antosiak

Inna, równie smaczna jak i nie smaczniejsza propozycja podania:

 

 

Wartość energetyczna: 177 kcal / 1 kromka 

Wybór pozostawiam Wam
SMACZNEGO :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz